آموزش دوربین مداربسته

انتقال تصویر دوربین برایتون

انتقال تصویر دوربین برایتون ، در این مقاله قصد داریم در مورد انتقال تصویر دوربین مداربسته برایتون بپردازیم در ابتدا باید اطلاعاتی در مورد برند ایرانی برایتون به دست آوریم تا با آشنایی کامل نسبت به این برند به موضوع انتقال تصویر بپردازیم.

در ابتدا این سوال به ذهن کاربران دوربین مداربسته خطور میکند که انتقال تصویر برای چه چیزی کاربرد دارد با کمک انتقال تصویر بر روی موبایل، لپ تاپ و تبلت کاربران میتوانند در هر فاصله ای محیط مد نظر خود را کنترل کنند

منظور از انتقال تصویر دوربین های مدار بسته چیست؟

انتقال تصویر دوربین برایتون: در جامعه امروز، و با توجه به پیشرفت و گسترش فناوری و تکنولوژی های جدید، دوربین های مدار بسته، از جمله مواردی هستند که برای حفاظت و امنیت از مکان، در هر جایی قابل نصب است. از این رو، دامنه دانش به کار گیری این دوربین ها، علاوه بر فروشندگان، مدیران پروژه و نیز نصابان دوربین، به مصرف کنندگان دوربین های مدار بسته نیز، رسیده است. منظور از عبارت فوق، آن است که هر شخصی که قصد استفاده از دوربین های مدار بسته را دارد می تواند، دانش مختصری از نحوه استفاده از دوربین را، بیاموزد. در این مقاله قصد داریم، اطلاعات پیرامون آن را برای علاقه مندان، بیان نماییم. در حالت کلی، منظور از عبارت انتقال تصویر، مرحله نصب دوربین مداربسته تا زمان مشاهده تصویر در صفحه مانیتورینگ سیستم نمایشی، می باشد. همان طور که واضح است برای این مراحل، به ابزار و تجهیزات مکمل دوربین های مدار بسته نیاز است. یکی از این تجهیزات، دستگاه انتقال تصویر است که DVR نام دارد.

انتقال تصویر در دوربین برایتون

دستگاه انتقال تصویر، سخت افزاری است که به صورت فیزیکی برای اتصالات دوربین های مدار بسته به کار می رود. از آنجا که دستگاه انتقال تصویر، شامل یک هارد دیسک در داخل بدنه خود است؛ برای شناسایی دوربین های مدار بسته نصب شده، نیاز به ثبت آدرس ip شبکه دارد. در پنجره دستگاه انتقال تصویر، تمامی تنظیمات دستگاه، قابل مشاهده، تغییر و ضبط است. در مرحله بعدی دستگاه انتقال تصویر، برای نمایش تصویر دوربین های مدار بسته، نیازمند نصب یک نرم افزار خاص مشاهده دوربین، است. بنابراین مرحله نهایی، شامل تنظیمات نرم افزار مشاهده دوربین مدار بسته خواهد بود. این تنظیمات برای هر صفحه نمایشی به صورت مجزا و متفاوت از سایر نرم افزار های دوربین های مدار بسته به کار می رود.

ویژگی اصلی انتقال تصویر برایتون، چیست؟

انتقال تصویر دوربین برایتون: روش انتقال تصویر برایتون، مشابه هر برنامه انتقال تصویر دیگر، از یک روال کلی تبعیت می کند. هدف نهایی انتقال تصویر برایتون، نمایش و مشاهده تصاویر در صفحه نمایشی می باشد. در حقیقت، برایتون، نام نرم افزار مخصوصی است که برای انتقال تصویر دوربین های مدار بسته به کار می رود. برنامه برایتون، یک برنامه مدیریت، جهت تصاویر دوربین های مدار بسته، قابل استفاده است. ویژگی فارسی بودن برنامه برایتون، یک ویژگی منحصر به فرد در مقایسه با سایر نرم افزار های انتقال تصویر می باشد. از این رو، راهنمای استفاده از برایتون، به صورت کامل در اینترنت، موجود است.

روش انتقال تصویر دوربین های مدار بسته، شامل چند مرحله است؟

انتقال تصویر دوربین برایتون: بعد از آشنایی با اصطلاح انتقال تصویر، می توانید مراحل انجام آن را نیز بیاموزید. برای انتقال تصویر دوربین های مدار بسته، مراحلی ذکر می شود که برای تمامی دوربین های مدار بسته، به صورت کلی قابل استفاده است. این مراحل شامل موارد ذیل هستند:

۱: مراجعه به شرکت مخابرات

۲:اتصال مودم

مرحله ۱: مراجعه به شرکت مخابرات

انتقال تصویر دوربین برایتون: از شرکت مراجعه کننده بخواهید که سرویس اینترنت را برای شما به اشتراک بگذارد. برای ثبت یک شماره اختصاصی به نام آدرس Ip، خواست خود را بیان نمایید. مبلغی بابت خدمات ارائه شده، از شما دریافت خواهد شد. از این زمان به بعد، ماهیانه مبلغی نیز برای ادامه روند ارائه خدمات بیان شده، از شما دریافت می شود. بعد از تهیه سرویس اینترنت و Ip آدرس مورد نظر، باید دستگاه مودم ADSL را تهیه نمایید. برای مشاهده عملکرد این سرویس، در مودم باید تنظیماتی انجام گیرد. این تنظیمات به صورت اتوماتیک است که PPOE نام دارد. در واقع، مرحله اول شامل آماده سازی بستر برای انتقال تصویر است.

مرحله ۲: اتصال مودم

انتقال تصویر دوربین برایتون: ابتدا باید دستگاه های مودم، DVR و کامپیوتر را از طریق کابل شبکه و دستگاه سوئیچ به یکدیگر متصل نمایید. تصویر زیر، نحوه اتصالات سخت افزاری را به صورت دیاگرام، نشان می دهد.

مرحله ۲: اصلی ترین مرحله انتقال تصویر می باشد که به آنها اشاره خواهیم نمود

  • در پنجره دستگاه DVR، تنظیمات شبکه را اعمال کنید. این مرحله به یک نکته اساسی نیاز دارد. نکته مهم، تنظیم رنج نزدیک به هم برای آدرس IP دستگاه مودم و دستگاه DVR است. به عنوان مثال، می توانید آدرس ip دستگاه مودم را ۱۶۸.۱.۱ انتخاب کنید و برای دستگاه DVR آدرس Ip را مقدار ۱۹۲.۱۶۸.۱.۲، ثبت نمایید. این کار باعث می شود انتقالات بین دو دستگاه مودم و DVR به آسانی انجام گیرد.
  • در دستگاه مودم نیز تنظیمات انتقال تصویر را انجام دهید. در این مرحله باید وارد تنظیمان دستگاه مودم شوید و در آن جا دستگاه انتقال تصویر را معرفی نمایید. روال این کار با مرورگر، قابل انجام است.

آدرس مودم را وارد نمایید

در مرورگر دلخواه خود، آدرس مودم را وارد نمایید. اطلاعات یوزر نیم و پسورد مودم را برای ورود به تنظیمات، اعمال کنید. در داخل تنظیمات مودم سراغ بخشی با نام ADVANCED باشید. مقدار آن را NAT یا PORT FORWARDING انتخاب نمایید. در آخر نیز DMZ یا DMZ HOST را بر گزینید. DMZ، همان آدرس دستگاه DVR است.

  • برای تست و پیاده سازی نصب دوربین های مدار بسته، مرحله بازبینی تصاویر را روی دستگاه PC و گوشی همراه، اجرا نمایید. مرحله اول این قسمت نیازمند دانلود اکتیوکس های DVR است. دانلود اکتیوکس با تنظیمات درون مرورگر، قابل دریافت است.

بعد از انجام تنظیمات مرورگر، بایستی در تنظیمات دستگاه DVR وارد شوید و تعاریف بعدی را اعمال نمایید. گزینه اول وارد کردن آدرس دستگاه DVR است. در فیلد http port، شماره پورت انتقال تصویر را وارد نمایید. به صورت معمول، عدد ۸۰ را در این بخش وارد می کنند. همین طور، در فیلد Handset Port، شماره پورت انتقال تصویر را به صورت معمول، برای دستگاه های موبایل و تبلت، عدد ۸۸۸۸ وارد می کنند.

خطای فایروال در انتقال تصویر

در حین انجان تنظیمات، ممکن است با پیغام خطای فایروال مواجه شوید. برای جلوگیری از ظاهر شدن پیغام خطا می توانید، فایر وال را به صورت موقت، غیر فعال نمایید. کارهای اصلی تنظیمات انتقال تصویر، با انجام مراحل ذکر شده، به خوبی اعمال شده است. مرحله آخر نیز نصب و تنظیم برنامه مخصوص دستگاه مشاهده تصاویر دوربین های مدار بسته می باشد که به آموزش خاص خود نیاز دارد.

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته

از دیگر قابلیت های محبوبی که افراد در هنگام خرید دوربین مداربسته به آن توجه می کنند، قابلیت انتقال تصویر بر روی گوشی تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی است چرا که افراد تمایل دارند، از طریق گوشی تلفن همراه خود، از راه دور به نظارت محیط مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. بسیاری از افراد، به علت کیلومترها دور بودن از که محیط خانه یا محل کار، ناچارند امر نظارت را از این طریق انجام دهند.

با قابلیت انتقال تصویر، به طور کلی در هر زمان و مکان به واسطه اینترنت شرایط نظارت و کنترل وجود دارد. انتقال تصویر دوربین مداربسته، نیاز به بررسی یک سری نکات دارد که در این مقاله به بررسی آن ها می پردازیم. تنظیمات مربوط به پورت و آی پی برای انتقال تصویر دوربین مدار بسته اهمیت زیادی دارد و نیاز است یک سری نکات مهم در راستای هک نشدن رعایت شود که در این مقاله، آن ها را شرح خواهیم داد. دقت کنید که اگر نکات امنیتی انتقال تصویر دوربین مداربسته را رعایت کنیم، به سطح بالایی از انتظارات خود دست خواهیم یافت.

انتقال تصویر دوربین مداربسته در یک نگاه

وقتی صحبت از انتقال تصویر دوربین مدار بسته می شود، بدین معناست که ارسال تصاویر دوربین مداربسته بر روی گوشی تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی انجام شود که این کار توسط اینترنت صورت می گیرد.

این قابلیت سبب می شود که کاربران بدون هیچ نگرانی از وجود امنیت در محل مورد نظر خود حتی در فاصله ی بسیار دور و در دور دست ها، با دسترسی به اینترنت، اطمینان حاصل نمایند، همچنین، در سفرهای کاری یا تعطیلات نیز، سبب آرامش خاطر افراد به منظور اطلاع از وضعیت محیط های مورد نظرشان می شود. کاربران در بستر اینترنت می توانند علاوه بر کنترل صد در صد بر محیط، از وجود رفتارهای غیر معمول نظیر:

عبور از خط غیر مجاز، عبور از منطقه ممنوعه و وجود حرکت در محیط از طریق اعلانات مطلع شوند.

سه گام اصلی انتقال تصویر دوربین مدار بسته بر روی گوشی موبایل

گام اول تنظیم دستگاه ذخیره ساز DVR یا NVR است که می بایست توسط فرد متخصص و با رعایت یک سری اصول صورت بگیرد. گام بعدی تنظیم مودم اینترنت است و می بایست بر اساس نوع مودم، با استفاده دفترچه راهنمای مودم و تماس خدمات پشتیبانی مودم و یا توسط یک نصاب حرفه ای صورت گیرد.

گام سوم به این صورت است که اپلیکیشن موبایل را بر اساس سیستم عامل گوشی تلفن همراه خود نصب کنید و تنظیمات لازم را اعمال نمایید.

راهنمای انتقال تصویر دوربین مدار بسته

پیش از اینکه پروسه انتقال تصویر دوربین مدار بسته آغاز شود یک سری اصطلاحات مهم وجود دارد که می بایست مورد بررسی قرار بگیرد. اصطلاح اول، آدرس آی پی (IP)است. آدرس آی پی، به نوعی یک آدرس انحصاری برای هر دستگاه به حساب می آید که نباید در یک شبکه تکراری باشد، در واقع دو دستگاه متفاوت هرگز نمی توانند در یک شبکه داخلی دارای یک آدرس آی پی باشند، در غیر این صورت با تداخل آی پی مواجه خواهیم شد که سبب اختلال در شبکه و انتقال تصویر می شود و مشکل ساز خواهد بود.

مورد بعدی آی پی ثابت است. به آی پی ثابت، آی پی استاتیک (IP Static) نیز گفته می شود. این آدرس برای مشاهده تصاویر دوربین مدار بسته از راه دور استفاده می شود. آی پی استاتیک با آی پی دستگاه متفاوت هستند.

در واقع آی پی دستگاه مربوط به شبکه داخلی است و آی پی ثابت مربوط به سرویس دهنده اینترنت مانند مخابرات و های وب و … است و به مودم اختصاص داده می شود. شما با استفاده از این آی پی به راحتی می تواند به نظارت تصاویر از راه دور بپردازید. یک بخش دیگر به عنوان پورت(Port) وجود دارد.

وقتی شما آی پی ثابت را وارد می کنید در هر نقطه از جهان باشید می توانید به مودم اتصال پیدا کنید. زمانی که پورت وارد می شود از مودم درخواست می شود که به دستگاه مورد نظر وصل شود و با توجه به پورت، تعیین می کنید انتقال تصویر بر روی گوشی یا وب و یا CMS صورت گیرد.

انواع روش های انتقال تصویر دوربین مداربسته

در حال حاضر، سه روش انتقال تصویر محبوب در دستگاه های نظارتی وجود دارد که در ادامه آن ها را شرح خواهیم داد.

  • P2P

این روش انتقال تصویر، از طریق ID یا شناسه دستگاه ذخیره ساز یا دوربین مداربسته تحت شبکه (IP) صورت می گیرد و در حال حاضر این قابلیت در بسیاری از دستگاه های نظارتی، وجود دارد.

  • IP Static

همانطور که در بالا شرح دادیم، این روش انتقال تصویر، از طریق آی پی ثابتی که از شرکت اینترنت دریافت می شود صورت می گیرد.

  • ساتا

سرویس ساتا یک سرویس ابری کاملا داخلی و ایمن است. شما می‌توانید با ثبت دستگاه NVR، DVR و XVR خود به این سرویس وصل شوید و از هر گیرنده متصل به اینترنتی، تصاویر دوربین‌های مداربسته خود را ببینید.

این سرویس به صورت رایگان تصاویر شما را با سرعت و کیفیت فوق‌العاده بالایی روی هر وسیله متصل به اینترنتی انتقال می‌دهد. خدمات ساتا کاملا رایگان است و شما تنها هزینه ارسال و دریافت اینترنت را به شرکت‌های خدمات اینترنتی خود می‌پردازید. مهم‌ترین ویژگی‌های سرویس ساتا عبارت اند از:

  • سرویس ساتا هیچ وابستگی به خارج ندارد و با قطع اینترنتی بین‌الملل هیچ مشکلی برای آن پیش نمی‌آید.
  • اختلال اینترنت برای آن بی‌معنی است.
  • کاملا بی‌واسطه است.
  • حریم خصوصی و شخصی در اولویت اول ساتا قرار داد.
  • اتصال و دریافت تصویر در ساتا فوق‌العاده ساده صورت می‌گیرد.

پیش نیاز های انتقال تصویر دوربین مدار بسته

یکی از مهمترین پیش نیازهای مربوط به انتقال تصویر دوربین مداربسته، اینترنت پر سرعت است و از ابتدایی ترین و اصلی ترین موارد مورد نیاز برای انتقال تصویر دوربین مدار بسته محسوب می شود.

این مطلب را از دست ندهید لیست قیمت دوربین uniview مورد بعدی آی پی ثابت است. زمانی که اشتراک اینترنت خریداری می کنید می بایست از سرویس دهنده درخواست آی پی ثابت کنید که می توانید هزینه آن را سالیانه یا ماهیانه پرداخت کنید.

در نهایت می بایست دستگاه دی وی آر یا ان وی آر به مودم متصل شود. با استفاده از کابل شبکه می توان اتصال بین دستگاه ذخیره ساز و مودم را برقرار ساخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *